Logo Sim Only Maandelijks Opzegbaar

Per maand opzeggen

Opzeggen van een Sim Only maandelijks opzegbaar abonnement

Aan veel Sim Only abonnementen zit een contractduur van 1 of 2 jaar verbonden. Een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement daarentegen is flexibel en elke maand aanpasbaar of opzegbaar. Sommige maandelijks opzegbare abonnementen kosten echter € 1,- tot € 2,- meer in de maand dan een Sim Only met een contractduur van bijvoorbeeld een jaar.

Opzeggen huidige abonnement

Wanneer je van plan bent om te kiezen voor een Sim Only abonnement of wanneer je van plan bent om over te stappen van provider, is het handig om te weten of je het huidige abonnement aan het begin of aan het einde van de maand moet opzeggen. Dit verschilt namelijk per provider en is afhankelijk van de datum waarop je abonnement is ingegaan. De voorwaarde voor het opzeggen van het huidige abonnement is dat het een maand voor het einde van je contract gedaan moet zijn.

Stappenplan

Volg de onderstaande stappen voor het opzeggen van je huidige abonnement:

Overstappen stap 1

Stap 1

Bekijk je huidige contract; wanneer is de einddatum hiervan?

Overstappen stap 2

Stap 2

Zoek een nieuwe (maandelijks opzegbare) Sim Only provider.

Overstappen stap 3

Stap 3

Geef als ingangsdatum de einddatum van je huidige provider aan.

Na het overstappen

Je nieuwe provider zegt het oude contract van je huidige provider op de einddatum op. Je telefoonnummer kun je gewoon behouden en een nieuwe simkaart wordt minimaal één week voor ingang van je nieuwe abonnement opgestuurd. Op de datum van ingang van het nieuwe abonnement, kun je in de ochtend je oude simkaart omwisselen met de nieuwe. Zo behoud je jouw eigen nummer en blijf je bereikbaar.

Extra kosten voor een Sim Only maandelijks opzegbaar

De abonnementen die op deze website worden getoond, zijn maandelijks opzegbare Sim Only abonnementen. Sommige abonnementen zijn gratis maandelijks opzegbaar en aan andere abonnementen zijn door de provider extra kosten verbonden. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de provider voor de belbundel, internetbundel of voor beide, een klein bedrag in de maand extra rekent.

Op deze pagina vindt je een overzicht van de eventuele extra kosten per provider.

Gratis maandelijks opzegbaar

Robin Mobile en Vodafone brengen geen extra kosten in rekening voor een maandelijks opzegbaar abonnement.

Logo Robin Mobile

Gratis maandelijks opzegbaar

Logo Vodafone

Gratis maandelijks opzegbaar

Maandelijks opzegbaar met extra kosten

Onderstaande providers rekenen extra kosten voor een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Dit is een klein bedrag voor de belbundel en/of internetbundel.

Logo Tele2

€1,- extra per maand

Logo Ben

€1,- extra per maand

Logo Youfone

€1,- extra per maand

Logo Simyo

€2,- extra per maand

Gratis maandelijks aanpasbaar

Sim Only abonnementen van Hollandsnieuwe, T-Mobile en KPN zijn niet maandelijks opzegbaar maar wel gratis maandelijks aanpasbaar.

Logo Tele2

Maandelijks aanpasbaar

Logo Simyo

Maandelijks aanpasbaar

Logo Simyo

Maandelijks aanpasbaar

Simyo maandelijks opzegbaar

Logo Simyo

Tele2 maandelijks opzegbaar

Logo Tele2

Vodafone maandelijks opzegbaar

Logo Vodafone